10
16. decembra 2020

Rastislav Faltin: Magnifica je flexibilný bankový svet pre ľudí, ktorí si vážia peniaze a čas

Text: Jakub Stank
Fotografie: Dominika Behúlová

Vedeli ste, že Magnifica je nadštandardná starostlivosť pre vyše 75-tisíc klientov VÚB banky, ktorá sa možno týka aj vás? V čom je táto služba výnimočná, ako funguje a prečo sa vám bude hodiť napríklad aj pri žiadosti o hypotéku, či investícii, vysvetľuje vedúci oddelenia Prémioví klienti Rastislav Faltin, ktorý Magnificu na Slovensku pomáhal rozbiehať.

V rozhovore sa dočítate, prečo sa v Magnifice starajú nielen o financie, ale aj o potreby, životnú fázu a ciele svojich klientov. Ako sa zo slova osobný bankár stala takmer nadávka, prečo sú Osobný finančný plán a InvestPlan nástroje, ktoré inde v tejto podobe nenájdete a mali by vás zaujímať, ale aj to, ako sa prístupné osobné bankovníctvo presúva do online sveta.

Pán Faltin, stáli ste pri zrode Magnificy na Slovensku aj pri tom, ako sa postupne rozvíjala. Ako by ste ju však opísali niekomu, kto o nej nikdy nepočul?

Začal by som vysvetlením pôvodu slova “magnifica”, ktoré v taliančine znamená výnimočný, excelentný, či dokonca skvostný. Na týchto pilieroch staviame vo VÚB bankový svet pre výnimočných ľudí, ktorí dostanú výnimočné riešenia.

Tak vznikla Magnifica – súbor služieb a produktov určený pre prémiových klientov. Od správy účtu, sporenia a úverov osobným bankárom, až po sofistikované investičné riešenia. To všetko Magnifica poskytuje v rozhodne inej kvalite, než ako poznáme zo štandardného bankovníctva.

Magnifica je teda nadštandardná úroveň bankovníctva. Prečo ale vôbec vznikla?

Magnifica začala v roku 2016, ale korene prémiového bankovníctva vo VÚB sú oveľa dlhšie. Uvedomili sme si, že úspešní ľudia, ktorí majú určitý objem svojho majetku a finančných prostriedkov, majú aj tomu zodpovedajúce nároky. Začali sme počúvaním a zisťovaním ich potrieb a očakávaní od banky. Dôvodom prečo Magnifica vznikla je naša snaha nielen vyjsť im v ústrety, ale aj tieto očakávania prekonávať.

V akom zmysle?

Rozhodli sme sa inšpirovať riešením našej materskej spoločnosti, kde sú tradície ešte hlbšie a priniesť klientom na Slovensku starostlivosť, aká tu nebola.

„Spojili sme dve veci: na jednej strane sú to určité znaky správania bonitných klientov, ktoré vieme identifikovať. Na tej druhej musíme reflektovať ich životný cyklus, plány a potreby do budúcnosti.“

Úspešný, single dvadsiatnik, ktorý práve rozbehol medzinárodnú IT firmu je v inej životnej situácii ako šesťdesiatnik, ktorý sa teší z prvého vnúčaťa a zároveň sa pripravuje na dôchodok. Aj keď obaja patria do skupiny prémiových klientov, každému z nich musíme ponúknuť špeciálne riešenia a komunikovať na nich adresne.

Práve preto Magnifica vznikla, aby bola flexibilná a atraktívna pre klientov, ktorí si vážia peniaze a čas.

Viackrát ste spomenuli prémiových klientov VÚB banky. Ktorí to sú?

Ak hovoríme o bonitných klientoch, sú na to stanovené, tzv. segmentačné kritériá. Zaraďujeme sem klientov, ktorí majú pravidelný mesačný príjem nad 1800 eur v čistom. Môžu to byť na druhej strane aj zostatky, či už na bežnom účte alebo v investíciách – tá hodnota je 30 000 €. V ideálnom prípade by mali byť splnené obe tieto podmienky, no nie je to nevyhnutné. Celkovo tak zastrešujeme niekoľko miliárd eur.

Čo sa deje v momente, keď klient splní tieto kritéria? Ako celý proces prebieha? 

V prvom rade je pozvaný na osobné stretnutie s bankárom, ktoré začína predstavením výhod, ktoré Magnifica poskytuje. Klient okamžite vidí, že sa ocitá v inom svete, než aký doposiaľ poznal, nielen z hľadiska služieb a starostlivosti.

Nasleduje zladenie komunikácie, čo sa týka napr. intenzity komunikácie, či spôsobu, akým chce komunikovať s osobným bankárom (napr. virtuálne cez všeobecne známe online platformy, či osobne), a stanovenie priorít, ktoré majú byť vyriešené. V každom ohľade tak máme pre klienta niečo atraktívne a navyše aj v porovnaní s konkurenciou.

Vedeli by ste byť konkrétnejší? Čo “navyše” Magnifica svojim klientom ponúka?

Vysvetlím to na príklade. Osobného bankára dnes nájdete takmer v každej banke. A mnoho ľudí s ním môže mať negatívnu skúsenosť. Prečo? Lebo často sa stretávame s rôznou kvalifikáciou a odbornou skúsenosťou ľudí, ktorí klientov otravujú s ponukou nejakého produktu. My si uvedomujeme, že takto to nefunguje.

Naši osobní bankári si s klientami budujú úzky, a najmä dlhodobý vzťah. Nemôže sa potom stať, že by im vyvolávali s niečím, čo je pre nich nerelevantné. Spravujú financie celých rodín, často poznajú ich súkromie so zámerom vedieť, čo klient v danom momente potrebuje a aké má priority, nakoľko vychádzajú zo životného cyklu a hlavne, klienta počúvajú.

Na to využíva nástroje, ktoré sú na Slovensku jedinečné, a ktoré konkurencia v takom rozsahu neposkytuje.

Napríklad?

Začína to “diagnostikou” klienta, na ktorú používame veľmi komplexný nástroj s názvom Osobný finančný plán. Ide o odrazový mostík, ktorý interaktívne prepája klienta a osobného bankára s cieľom zistiť nielen finančnú situáciu klienta, ale aj vytýčiť ciele a vybrať priority do blízkej, či vzdialenej budúcnosti.

Našou doménou sú potom investície, opäť vďaka unikátnemu nástroju InvestPlan. Klient má prístup k rozmanitým investičným riešeniam a či už ide o investora konzervatívneho alebo dynamického, má k dispozícii naozaj pestrú škálu produktov – výplatné, akciové fondy Číny či USA, ktoré bežne dostupné nie sú, pričom ponuku neustále aktualizujeme.

Moje investície majú plán

Vďaka novej službe Investplan je váš bankár schopný namodelovať pre vás vhodné portfólio a poskytovať vám pravidelné investičné odporúčania.

Zistiť viac

Nadštandardná starostlivosť funguje aj v každodennej praxi: napr. pri žiadosti nášho klienta o hypotéku je táto spracovaná v inom režime, má k dispozícii atraktívnejšiu úrokovú sadzbu na spotrebný úver, už spomínané vybrané investície, či exkluzívne investičné sporenia, Kombiprodukt Magnifica, vlastnú aplikáciu mobile bankingu, či internet bankingu, výbornú dostupnosť call centra, flexibilne riešené podnety, životné poistenie La Vita Magnifica, ktoré je určené výhradne pre našich TOP klientov ako aj jedinečnú spolupráca s poisťovňou, s ktorou už máme osvedčené skúsenosti.

„To všetko sa odohráva diskrétne, nakoľko Magnifica má sieť svojich odlišných pobočiek s vlastným modro-bielym brandingom.“

V mnohých stránkach sa tak od ostatných služieb VÚB banky odlišuje, no zároveň sa nesnaží oddeliť.

Koľko klientov je v súčasnosti Magnifica a aké sú ich najčastejšie požiadavky?

Tou najčastejšou je pochopiteľne ochrana majetku a jeho zhodnocovanie. Potom sú to možnosti financovania, kúpy alebo zveľaďovania nehnuteľnosti.

Naši klienti sú primerane obozretní, zvažujú mieru rizika, radi cestujú a svoje peniaze si rozumne užívajú. Takýchto klientov máme v súčasnosti 80-tisíc a rátame s tým, že ich bude viac.

Ako to chcete dosiahnuť? Čo pre klientov aktuálne chystáte?

Chceme urobiť posun v online investíciách, kde už dnes máme dostupné riešenie. Poskytujeme investičné poradenstvo, kúpu podielových listov vrátane Kombiproduktu, investičných sporení, zriadenie klasického sporiaceho účtu aj k hypotéke, spotrebný úver, Doba však vyžaduje ďalšie vylepšenie týchto procesov. Sme online v predaji účtov, kreditných kariet, VÚB pôžičky, životného poistenia, DSS, služby InvestPlan, Osobného finančného plánovania. Taktiež vieme online aktualizovať údaje klienta, napr. pri zmene trvalého pobytu, či OP, ale stále je čo zlepšovať.

Aktuálne je jednou z najzásadnejších spoločenských tém prebiehajúca pandémia a jej ekonomické dopady. Zmenila nejak vaše priority?

Pandémia ich nezmenila, no určite urýchlila. Nepoviem v tomto asi nič prevratné, ale na čom najviac pracujeme, je ponuka online riešení.

Mali sme ju aj predtým, ale teraz je ten záber plnoformátový, aby sme klienta vedeli v plnej kvalite obslúžiť aj na diaľku. Teraz je hlavná priorita byť online a všetko, čo doteraz fungovalo na báze osobného stretnutia sa tam musí presunúť bez straty kvality.

Vedeli by ste na záver povedať, aký sú ďalšie ciele Magnificy, prípadne spomenúť nejakú zaujímavosť, o ktorej možno netušia ani dlhoroční klienti?

Smerovanie Magnificy je byť lídrom pre prémiovú klientelu – správa aktív, financií, zabezpečenie majetku, rodiny tak, aby klient mal všetky komplexné riešenia komunikované iba cez jednu osobu a tou je práve osobný bankár.

K zaujímavostiam možno toľko, že Magnifica je koncept, ktorý nájdete v ďalších 8 krajinách, kde je vždy prispôsobený tamojšiemu trhu. Aj v krajine mimo Európy je táto značka dobre známa. Môžete teda počítať s tým, že ak by ste navštívili pobočku v Chorvátsku, či Káhire, jej návšteva bude zodpovedať vášmu očakávaniu.

FB Buttons

TENTO NEWSLETTER VÁM PRINÁŠA MAGNIFICA

Magnifica je nadštandardné bankovníctvo pre klientov VÚB, v ktorom získate osobného bankára, investičné poradenstvo a ďalšiu prémiovú starostlivosť.

Viac o VÚB Magnifica